Groente-gehaktschotel met aardappeldeksel

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik nog een bericht postte. De voorbije dagen is er hier met de feestdagen nog niet veel gekookt geweest. Mijn challenge om elke dag van het jaar een recept uit te proberen is dus eigenlijk al mislukt. Toch ga ik hier blijven berichten posten. Gisterenavond maakte ik een weekschema klaar. Deze week ga ik recepten uitproberen van 1 van mijn favoriete kookboeken, namelijk Pottenkijken (van de Colruyt). Met 3 kieskeurige eters in huis is het echt een uitdaging om een recept te vinden waarvan ik denk dat ze het gaan lusten. 
Vandaag stond er terug een ovenschotel op de menu. Of eigenlijk niet, want omwille van tijdsnood heb ik de oven niet meer gebruikt en de puree en de groenten-gehaktmengsel apart geserveerd. De groenten waren prei en rode paprika. Ik vind het zelf een lekker gerecht en zeker voor herhaling vatbaar. Als je gezin bestaat uit grote eters dan zou ik meer aardappelpuree maken dan wat in het recept staat. 



Het recept kan je hier terugvinden:
https://www.colruyt.be/nl/lekker-koken/groente-gehaktschotel-onder-aardappeldeksel

Reacties

Populaire posts